Bridgeclub ABC         Son en Breugel

Een gezellige bridgeclub!

Huishoudelijk Reglement Alternatieve BridgeClub (“ABC”). (versie oktober 2022)                                                                                                 In dit huishoudelijk reglement heeft de vereniging de wijze van samenwerking vastgelegd. Sinds de goedkeu-ring in de ALV 2022 is het reglement van toepassing. Onderaan deze pagina vindt u de download-mogelijkheid via dubbelklik.

1. De Vereniging

1.1 In dit reglement wordt de Alternatieve BridgeClub aangeduid als “ ABC”.
1.2 De vereniging is ingeschreven in de Kamer van Koophandel te Eindhoven onder nummer 17169137.
1.3 Het domicilie van ABC is het adres van de secretaris als vermeld op de website van ABC.
1.4 Het verenigingsjaar, ook wel “seizoen” genoemd, loopt van 1 september tot en met 31 augustus daaropvolgend.


2. Lidmaatschap
2.1 De aanvraag van een lidmaatschap van ABC wordt schriftelijk kenbaar gemaakt aan het bestuur van ABC. Zie het aanmeldformulier op de website.
2.2 Leden zijn verplicht in het aanmeldformulier aan te geven of zij akkoord, dan wel niet akkoord zijn met afwijkingen op de eisen voortvloeiend uit de Algemene Verordening Gegevensbescherming “AVG” voor naleving door ABC. Voor dat doel zal ABC de gemaakte keuzes bewaren gedurende het lidmaatschap.
Volgens de AVG is het niet toegestaan contactgegevens van leden zonder hun uitdrukkelijke toestemming te delen en of foto’s te plaatsen.
2.3 Wachtlijst; indien het opnemen van nieuwe leden niet mogelijk is op grond van gebrek aan accommodatie, zal het bestuur in volgorde van aanmelding een wachtlijst laten opstellen door de ledenadministratie. Hierbij hebben nieuwe partners van bestaande leden voorrang.
2.4 Elk lid dient zich te houden aan de statuten en reglementen als gepubliceerd op de website(s) van ABC.
2.5 Meldingen van overtredingen van de goede omgangsvormen dienen te geschieden aan het bestuur van ABC. Het bestuur zal adequaat reageren.
2.6 Aan leden kan gevraagd worden een bijdrage te leveren in het organiseren van activiteiten voor ABC.
2.7 Alle leden worden geacht hun diensten gratis aan de vereniging aan te bieden, tenzij dit vooraf uitdrukkelijk schriftelijk met het bestuur is overeengekomen.
2.8 De vereniging kent twee soorten leden; gewone leden en ereleden.
2.9 Het voorstel aan de algemene ledenvergadering om iemand te benoemen tot erelid kan worden gedaan door het bestuur, dan wel door tenminste 10 gewone leden.


3 Contributie
3.1 De contributie voor het komende seizoen wordt op voorstel van het bestuur in de algemene ledenvergadering vastgesteld en op de website gepubliceerd.
3.2 De contributie dient uiterlijk eind november van dat jaar te zijn betaald. Nieuwe leden die voor 31 december contributie-plichtig zijn geworden, zijn contributie verschuldigd over het gehele seizoen. Leden die na 31 december contributie-plichtig zijn geworden, betalen een tijdsevenredig deel van de rest van het seizoen.
3.3 Leden die hun lidmaatschap beëindigen gedurende de looptijd van het boekjaar hebben geen recht op restitutie van de reeds betaalde contributie.


4. Bestuur
4.1 Registratie van alle bestuursleden bij de Kamer van Koophandel gedurende bestuurslidmaatschap is verplicht.
4.2 Bestuurders moeten zich bij de vervulling van hun taak richten naar het belang van de vereniging. Bij een tegenstrijdig belang mag een bestuurder niet deelnemen aan de beraadslaging en besluitvorming over het desbetreffende onderwerp.
4.3 Rooster van aftreden voor het bestuur wordt gepubliceerd op de website.
4.4 Alle overeenkomsten worden schriftelijk vastgelegd. De penningmeester controleert facturen dan op basis van de afgesloten schriftelijke overeenkomst voorafgaand aan de betaling.
4.5 Van elke bestuursvergadering worden notulen gemaakt en de genomen besluiten worden op een aparte besluitenlijst gezet door secretaris.
4.6 Van alle bestuursfuncties zijn taak- en functieprofielen vastgelegd (voor voorzitter, penningmeester, secretaris en overige bestuursleden).

4.7 Bij een verwachte lange afwezigheid van voorzitter, secretaris of penningmeester wijzen de bestuurders een vervanger aan. Deze voorziening geldt tot aan de eerstvolgende algemene ledenvergadering en wordt zo spoedig mogelijk bekend gemaakt.
4.8 Indien gedurende het verenigingsjaar een bestuurslid moet worden vervangen geschied dit ad interim door het bestuur. Wanneer de leden een definitieve benoeming wensen moeten zij daartoe onder toepassing van Artikel 15 van de statuten een algemene ledenvergadering bijeen roepen.
4.9 Besluiten van het bestuur worden genomen met een meerderheid van stemmen.
4.10 Leden kunnen op verzoek als toehoorder bij de bestuursvergaderingen aanwezig zijn.


5. Declaraties
5.1 Onkosten gemaakt door bestuursleden ten behoeve van de vereniging kunnen worden gedeclareerd bij de penningmeester op basis van een volledige kostenspecificatie. Daarnaast kan het bestuur een beperk-te representatievergoeding vaststellen voor niet declareerbare kosten.
5.2 Onkosten van leden ten behoeve van de vereniging gemaakt, worden alleen dan vergoed wanneer hier-voor vooraf instemming van het bestuur is verkregen en een volledige kostenspecificatie en betalingsbe-wijs is overlegd.


6. Algemene Ledenvergadering
In aanvulling van de statuten artikel 15 en 16 van de statuten;
6.1 De algemene ledenvergadering vindt plaats in september. De leden worden uiterlijk twee weken tevoren uitgenodigd.
6.2 Agendapunten van de ALV;
-1. Vaststelling agenda
-2. Behandeling alle nog niet door ALV bekrachtigde notulen voorafgaande  ledenvergaderingen,                       
-3. Behandeling ingekomen stukken betreffende deze vergadering,                                                                           
-4. Verslag over het afgelopen verenigingsjaar door de voorzitter,                                                                                 -5. Verslag penningmeester afgelopen verenigingsjaar, voorstel vaststelling contributie, behandeling begroting voor het komende verenigingsjaar,                                    -6. Verslag kascommissie,                                                      -7. Benoeming leden kascommissie,                                    -8. Inzicht in de gesloten en eventueel voorgenomen contracten in het afgesloten verenigingsjaar,                      -9. Verslag en evaluatie commissies,                                    -10. Benoeming bestuursleden, schema van aftreden,      -11. Rondvraag.                                                                                                     

6.3 Leden kunnen tot uiterlijk twee dagen voor aanvang van de ALV onderwerpen aanmelden ter behandeling of ter stemming indienen in de ALV. De twee dagen ruimte zijn nodig om de leden tijdig van het voorstel op de hoogte te brengen over de aanvullende onderwerpen.

6.4 Verkiezingen vinden plaats bij volstrekte meerderheid van stemmen. Hieronder wordt verstaan, meer dan 50% van de geldig uitgebrachte stemmen door tenminste 30% van de leden.
6.5 Indien bij een verkiezing voor bestuursfuncties het aantal kandidaten gelijk is aan het aantal te vervullen functies, geschied de verkiezing door acclamatie. Voor vacante interim bestuursfuncties zoekt het bestuur kandidaten onder de leden.
6.6 De jaarvergadering benoemt jaarlijks een kascommissie van tenminste twee leden en een reserve-lid. Deze mogen géén deel uitmaken van het bestuur. De leden van de kascommissie treden af in de jaarvergadering; een der leden is herkiesbaar het andere lid opgevolgd door het op de vorige vergadering benoemde reservelid. Een lid kan maximaal drie achtereenvolgende jaren lid zijn van de kascommissie.

7 Plannen en evaluatie
7. 1 Alle plannen worden uiterlijk een jaar na de ingangsdatum geëvalueerd.

8. Wedstrijdreglement – zie website


9. Slotbepaling

9.1 In gevallen waarin dit reglement niet voorziet beslist het bestuur.




Dubbelklik op widget voor download










E-mailen
Bellen